vintern på ingång, i mina tankar

2011-10-13 13:46:47

Det är nästan så att jag längtar till vintern, men jag frös häcken av mig på väg till skolan, och det är inte ens minusgrader än..
Det jag längtar efter är slalom, snowboard, soliga vinterdagar, varm choklad, lussebullar, julmat, den varma känslan när man kommer in från kylan, att knuffa någon i en snödriva och mysa inne vid brasan med en film.

Det jag INTE längtar efter är kylan, mörkret, snöstormar, ispölar, slask, snödrivor som man kan bli inknuffad i, snöbollskrig mot de som kastar hårt o träffar och den fulla bussen till skolan. Den där mysiga lukten av blöt jacka i skåpet på skolan är inte heller så mysig...



men i fjällen är det även sommar, när jag var liten trodde jag att det alltid var snö året om i Hemavan.
Men man var ju inte så allmänbildad på den tiden.. (VG+ på samhällsprovet idag)

Kommentarer
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: Tack Moa :)

2011-10-13 @ 18:04:58
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: amelie

SV: Hihi, ja iMac's är verkligen grymma och det är så himla kul att jobba med! :) Går du också någon form av mediainrikning? Kram!

2011-10-13 @ 18:38:13
URL: http://amelieapartment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0